پیدا شدن شمشیر 1100 ساله وایکینگ‌ها

باورنکردنی! شمشیر 1100 ساله وایکینگ‌ها با آهنربا پیدا شد!

شمشیری زنگ زده که با قلاب از رودخانه‌ای در انگلستان بیرون کشیده شده بود، در واقع یک سلاح وایکینگی است که قدمت آن به حدود 850 تا 975 میلادی می‌رسد.

ترور پنی، در نوامبر سال 2023، در جستجوی اشیاء گمشده در رودخانه چروِل واقع در آکسفوردشر بود که به این اکتشاف دست یافت. قلاب او در آن روز فقط تجهیزات داربست را بیرون می‌کشید تا اینکه سرانجام به این شمشیر تاریخی برخورد کرد.

پنی پس از کشف شمشیر، تصاویری از آن را در گوگل جستجو کرد تا آن را شناسایی کند. او می‌گوید که با ارسال هر تصویر، شمشیر به عنوان یک شمشیر وایکینگی شناسایی می‌شد.

در نتیجه، پنی با مسئولان باستان‌شناسی منطقه تماس گرفت و شمشیر را برای انجام تحقیقات تحویل داد.

محققان پس از بررسی‌های اولیه، تأیید کردند که این شمشیر متعلق به وایکینگ‌ها و قدمت آن به حدود 1200 سال پیش می‌رسد.

این شمشیر مربوط به دوره‌ای است که وایکینگ‌ها، که غیرمسیحیانی از اسکاندیناوی بودند، برای غارت، تسخیر و تجارت با ساکسون‌های حاکم، به جزایر بریتانیا سفر می‌کردند.

وایکینگ‌ها در قرن هشتم میلادی با حمله به صومعه‌ای در لیندیسفارن، جزیره‌ای در سواحل شمال شرقی بریتانیا، در سال 793 میلادی پا به خاک بریتانیا گذاشتند. حملات مشابهی در بریتانیا برای چندین قرن رخ داد و پس از سال 835 میلادی با ورود ناوگان بزرگ‌تر وایکینگ‌ها و جنگیدن، تشدید شد. ارتش‌های سلطنتی پادشاهان بریتانیا به تدریج قلمروهایی را که وایکینگ‌ها در طول قرن دهم میلادی تصرف کرده بودند، دوباره تسخیر کردند و پادشاهی‌های سابق را در قلمرو جدیدی به نام انگلستان متحد کردند.