بازارگردی

جمعه بازار پروانه تهران بهترین بازار برای مردم ایران و مناسب برای گردشگران خارجی

جمعه بازار بزرگ تهران یکی از معروفترین بازار های تهران می باشد که در روز جمعه یا آدینه همیشه میزبان بیشماری از افراد بوده است. ابتدای فعالیت این بازار  در خیابان جمهوری و پارکینگ پروانه قرار داشت که حال و هوای خاصی داشت و بسیاری از فروشندگان آن با اجاره کردن جایگاهی وسایلی قدیمی و جدیدی را به نمایش و برای فروش می‌گذاشتند.

همچنین آدرس جدید این بازار : تهران، اتوبان همت (شرق به غرب)، بعد از خروجی حقانی یا اتوبان حقانی (غرب به شرق)، بعد از اتوبان مدرس، بلوار کتابخانه ملی

باغ هنر تهران پاساژ پروانه یا جمعه بازار

نقشه  گوگل بازار پروانه

همچنین می توانید به صفحه رسمی این بازار در اینستاگرام به آدرس bazarparvane مراجعه کنید.

کسانی که می خواهند غرفه اجاره یا رزرو کنند می توانند به آدرس مجموعه به نشانی bazarparvane.com مراجعه کنند.

از این رو با استقبال بسیار زیادی هم برای کسانی که از سرتاسر ایران می آمدند بود و همچنین مکان فوق‌العاده برای گردشگری و توریست بشمار می آمد. بسیاری از تور لیدر ها و راهنمایان سفر حتما این بازار را در برنامه های تور لیدری خود می گذاشتند.

یکی از مشخصه های مهم این بازار لوازم قدیمی آن بود که شما بسیاری از لوازمی که در کودکی خود استفاده می کردید و دیگر نمی دیدید در آنجا می توانستید پیدا کنید.

پاساژ پروانه قدیم در جمهوری بازار پروانه جمعه بازار

 

بسیاری از هنرمندان و عکاس هان و علاقه مندان به هنر یا برای عکاسی و یا برای خرید لوازمی که برای دکوراسیون و یا استفاده از هنر های مدرن و پست مدرن بود از این بازار خرید می کردند.

نا گفته نماند بعد از تغییر آدرس این بازار به دلیل کمبود جا و درست کردن آن مکان به پاساژی دیگر یکم از آن حال و هوا تغییر پیدا کرد اما همچنان جزو  پربازدیدترین مکان های توریستی شهر به حساب می آید.

نمای درونی بازار تهران یا جمعه بازار یا پاساژ پروانه

لوازم قدیمی و آنتیک پاساژ پروانه یا جمعه بازار

بازار جمعه

نمای کلی از جمعه بازار تهران باغ هنر

داخل جمعه بازار تهران

عکسی از جمعه های پر رونق جمعه بازار پروانه (پارکینگ پروانه)

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا