تور ایرانگردی

معرفی مکان های تفریحی کیش برای شروع تابستان دلچسب (آدرس + عکس)

هنگامی که چشمانم را باز کردم، یک گروه از ماهی‌های رنگارنگ را در حال شنا در میان مرجان‌ها مشاهده کردم. کافی بود دستانم را دراز کنم تا این زیبایی‌های بی‌پایان را لمس کنم. دنیای زیرآب به طور عجیب‌تر از آن چه که در برنامه‌های مستند دیده‌ایم، پدیدار شد. برای درک این تفاوت، باید به شخص خود تجربه کرد.

با عمق بیشتر به دریاچه زیرآب حرکت کردند، گونه‌های جدیدی ظاهر شدند که میل به زندگی در دورترین نقاط از نور و در سکوت مطلق دریا دارند. آرامشی که در سفر به عماق خلیج فارس به دست می‌آید، با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. غواصی یکی از تفریحات آبی در کیش است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

بهتر است با انواع دیگر تفریحات آبی در کیش آشنا شوید تا تجربه‌ی یک سفر خوشایند را داشته باشید. اگر شما نیز طرفدار سواحل کیش و تفریحات متنوع آن هستید، با مجله گردشگری همسفرشیم همراه شوید.

انواع تفریحات آبی کیش

تفریحات دریایی در کیش به شدت متنوع هستند. بنابراین، اگر برنامه‌ریزی برای یک سفر بیش از یک هفته به این جزیره دارید، می‌توانید هر روز را به یکی از فعالیت‌های دریایی متنوع در کیش اختصاص دهید یا از سواحل آن بهره‌مند شوید. در ادامه، به جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات آبی در جزیره کیش که از طرف گردشگران ایرانی و خارجی بسیار پرطرفدار هستند، پرداخته خواهد شد.

۱- پاراسل کیش

پاراسل کیش به عنوان یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی در جزیره کیش شناخته می‌شود که به دلیل هیجان بالا، از طرف عموم با استقبال فراوانی مواجه است. در این فعالیت، شما یک جلیقه نجات را پوشیده و به یک چتر بزرگ با استفاده از کمربندهای ایمنی متصل می‌شوید. طناب‌هایی به طول ۱۵۰ متر شما را به یک قایق تندرو متصل کرده و زمانی که قایق شروع به حرکت کند و باد داخل چتر پیچیده شود، به آرامی به ارتفاع بالا خواهید رفت.

در ارتفاع مشخصی ثابت شده، با تماشای منظره زیبای سواحل کیش از ارتفاع حداقل ۱۵۰ متر، شگفت‌زده خواهید شد. مدت زمان پاراسل سواری شما توسط نوع بلیط خریداری شده تعیین می‌شود.

درنگاه به محدودیت‌ها، بهتر است کودکان زیر ۱۰ سال با حضور والدین خود این ورزش تفریحی را امتحان کنند. قیمت پاراسل کیش بر اساس ارتفاع چتر و مدت زمان، مشخص می‌شود.

۱- پاراسل کیش

۲- پارک دلفین‌های کیش

دلفیناریوم یا پارک دلفین‌های کیش، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی در جنوب شرقی جزیره کیش است که به مساحتی بیش از ۱۰۰ هکتار احداث شده است. این مجموعه در واقع اولین پارک دلفین‌ها است که با اجرای برنامه‌های سرگرم‌کننده توانسته گردشگران بسیاری را جذب نماید. در این پارک آبی، حیواناتی همچون شیرهای دریایی، برخی از انواع ماهیان، پنگوئن‌ها و سایر حیوانات دریایی حدود ۲۰ نوع پستاندار را تشکیل می‌دهند.

پارک دلفین‌های کیش به‌جز این ۲۰ نوع پستاندار، در باغ پرندگان خود بیش از ۱۰.۰۰۰ گونه زیبا از نژادهای مختلف پرندگان را نگهداری می‌کند.

وجود هیچ‌گونه محدودیتی برای ورود به پارک دلفین‌های کیش وجود ندارد، اما تنها محدودیت آن است که اجازه عکاسی و فیلمبرداری با دوربین‌های حرفه‌ای و حتی موبایل را ندارید. همچنین، اجازه ضبط صدا نیز اعطا نمی‌شود. برای کودکان بالای ۴ سال نیز باید بلیط تهیه کنید.

قیمت ورود به پارک دلفین‌های کیش از ۲۸۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

۲- پارک دلفین‌های کیش

۳- قایق‌سواری در جزیره کیش

قایق‌سواری یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های آبی در جزیره کیش است. اگر احساس می‌کنید که برخی از تفریحات مانند پاراسل، بناناسواری یا اسکوتر زیردریایی برای شما ترسناک است، می‌توانید به یکی از تفریحات دریایی بی‌خطرتر مانند قایق‌سواری در کیش مراجعه کنید.

قایق‌های مورد استفاده در این فعالیت، شرایط و ظرفیت‌های مختلفی دارند. قایق‌های فرانسوی از بهترین انواع قایق‌های موجود در کیش به حساب می‌آیند. هر یک از این قایق‌ها با ظاهری شیک و پیشرفته همراه هستند، اگرچه هزینه آنها کمی بالاتر از سایر روش‌هاست.

در هر نوع قایق، یک ناخدای حرفه‌ای حضور دارد که با حرکات نمایشی در آب‌های نیلگون خلیج فارس، شما را به لذت جدا شدن از سواحل کیش و تجربه قرار گرفتن بر فراز موج‌ها می‌برد. صدای امواج و غرش مرغان دریایی در مسیر، همراه با وزش نسیم ملایم و عطر دریا، تجربه‌ی شگفت‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در این تفریح، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، تنها نکته مهم این است که کودکان باید همراه با خانواده باشند.

قیمت قایق‌سواری در جزیره کیش از ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

۳- قایق‌سواری در جزیره کیش

۴- اسکوتر زیردریایی کیش

تجربه اسکوتر زیردریایی در کیش، یک روش غواصی بدون نیاز به تسلط بر اصول غواصی در دریا است و جزو جذاب‌ترین تفریحات آبی این جزیره به حساب می‌آید. این اسکوتر، یک دستگاه با موتور، ۲ رکاب و یک حباب شیشه‌ای است، که سر شما درون حباب شیشه‌ای قرار می‌گیرد، این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که به وضوح اطراف خود را مشاهده نمایید.

همانند یک اسکوتر معمولی، شما با پدال زدن می‌توانید اسکوتر زیردریایی را کنترل و هدایت کنید. این امکان را دارید تا به عمق ۲۰ متری خلیج فارس فرا رسیده و موجودات دریایی از جمله مرجان‌ها و ماهی‌ها را از نزدیک مشاهده و لمس کنید. همچنین، نگرانی در مورد عدم تجربه پیشین در این تفریح نداشته باشید؛ زیرا یک مربی حرفه‌ای همراهی شما خواهد کرد.

در خصوص محدودیت‌ها، این تفریح برای افراد با قد کمتر از ۱۵۰ سانتی‌متر و کودکان زیر ۱۲ سال امکان‌پذیر نیست.

قیمت شروع اسکوتر زیردریایی در کیش از ۴۰۰.۰۰۰ تومان است.

۴- اسکوتر زیردریایی کیش

۵- جت اسکی کیش

تجربه جت اسکی یکی از فعالیت‌های دریایی است که به عنوان یک تفریح هیجان‌انگیز در جزیره کیش و در دریای خزر نیز انجام می‌شود. این ورزش به عنوان یک نوع ورزش در سرتاسر جهان شناخته شده و مسابقات جت اسکی نیز در سطح جهانی برگزار می‌شوند.

افرادی که دارای تجربه بیشتری در جت اسکی هستند، می‌توانند حرکات نمایشی زیبا را اجرا کرده و تفریح را برای خود و دیگران جذاب‌تر کنند. یکی از مزایای این ورزش، سادگی کنترل و هدایت جت اسکی است که شما می‌توانید پس از چند دقیقه تمرین، به راحتی آن را کنترل کرده و هدایت نمایید.

در مورد محدودیت‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد رعایت فاصله حداقل ۱۰۰ متری از کشتی‌ها، قایق‌ها، شناگران و سایر جت اسکی‌ها است. همچنین، باید از سواحل کیش نیز حداقل ۱۰۰ متر فاصله داشته باشید و در خط موازی با ساحل سواری نکنید. اگر تازه وارد این ورزش هستید، دور در جا زدن نیز مجاز نمی‌باشد.

قیمت جت اسکی در جزیره کیش از ۳۵۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

۵- جت اسکی کیش

شیرجه‌ به عمق زیبایی‌های خلیج فارس

سفر به جزیره کیش و تجربه تفریحات آبی در این منطقه و همچنین در جزیره قشم، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های سفر به جنوب کشور محسوب می‌شود. بدون توجه به اینکه در چه زمانی از سال به کیش سفر می‌کنید، تنوع بسیار بالای تفریحات در این جزیره شگفت‌انگیز به شما این امکان را می‌دهد که هر روز خود را به یک تفریح آبی مختلف اختصاص دهید.

از جمله تفریحات آبی موجود در این جزیره می‌توان به اسکوتر، جت اسکی، اسکی روی آب، بنانا سواری، غواصی در سایت‌های متنوع، سفر با کشتی تفریحی، بازدید از پارک آبی و لذت بردن از سواحل زیبا با امکانات لوکس اشاره کرد. برنامه ریزی سفر و دریافت اطلاعات در مورد پروازها از طریق سایت علی بابا می‌تواند ابتدایی و مفید برای آغاز سفر شما باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا