جاذبه های گردشگریطبیعت گردی

غار آبی دانیال: دومین غار آبی بزرگ در ایران

معرفی جنگل و غار دانیال؛

یکی از محبوبیت‌های جنگل دانیال وجود غار آبی دانیال است که علاوه بر لذت بردن در طبیعت می‌توانید از این منطقه نیز دیدن کنید. غار آبی حدود 2 هزار و 158 متر است و با روستای دانیال 2 کیلومتر فاصله دارد. برای آشنایی با این منطقه این مطلب را برای شما نوشتیم.

غار آبی دانیال

جنگل دانیال کجا واقع شده است؟

در نزدیکی شهرستان سلمان‌شهر یا متل قو، جنگل دانیال قرار دارد. برای رفتن به این جنگل از ماشین شخصی استفاده کنید. لازم به ذکر است که این منطقه جاده خاکی نیز دارد. بنابراین باید مراقبت باشید. همچنین عرض جاده کم و دوطرفه است. بنابراین هنگام رانندگی احتیاط لازم را داشته باشید.

جنگل دانیال سفری لذت بخش

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید سفر به جنگل دانیال را فراموش نکنید. زیرا علاوه بر لذت بردن از مناظر سر سبز زیبا، می‌توانید از غار آبی زیبای آن دیدن کنید. در اطراف این جنگل ویلا و هتل‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید با اقامت در آن‌ها به این جنگل نزدیک باشید. این سفر باعث می‌شود تا به وجد آیید. بنابراین درنگ نکنید و هرچه سریع‌تر مقدمات سفر را آماده کنید.

غار آبی دانیال

غار آبی دانیال

از زمان کشف غار آبی دانیال زیاد نگذشته است. این غار به تازگی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است و جزو غارهای رودخانه‌ای ایران می‌باشد. همچنین این غار دارای یک دالان اصلی به طول 1500 و عرض 1.5 متر است. پیچ و خم‌های بسیاری در این دالان بوده و بسیار تنگ و باریک هستند که در انتها به چند دالان کوچک‌تر تقسیم می‌شوند. دومین غار بزرگ رودخانه‌ای این غار آبی است و اولین غار بزرگ، غار قوری قلعه می‌باشد که در کرمانشاه واقع شده است.

در طول سال دمای غار یکسان است. آب غار از چند چشمه کوچک که دالان‌های مختلف آن است، سرچشمه می‌گیرند که کاملا زلال است. پیشنهاد می‌کنیم حتما از جنگل دانیال و غار آبی آن دیدن کنید.

در بخش طبیعت‌گردی مجله همسفرشیم، سایر طبیعت‌های زیبا در ایران و جهان نام برده شده است. با مطالعه آن‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

غارهای شگفت انگیز ایران: سفری به دنیای زیرزمینی

غار علیصدر همدان + راهنمای بازدید

غار نمک قشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا