گردشگری در برزیل ایران ، آبادان

موقعیت جغرافیایی آبادان کجاست؟ آبادان، یک شهر در استان خوزستان ایران واقع در مسیر اتصال دو رود اروندرود و بهمنشیر به سمت خلیج فارس است. این شهر با آب و هوای گرم و آفتابی‌اش در خوزستان قرار گرفته است و افراد محلی از دید منظر زیبایی از دو رود در محدوده دید خود بهره‌مند هستند. مردم آبادان با لهجه دلنشین بندری حرف می‌زنند و به عنوان جمعیتی شاد و مهمان‌نواز شناخته می‌شوند.

آنها دارای علاقه فراوانی به فوتبال و تیم برزیل، علاقه به موسیقی و لرزاندن شانه‌ها هستند و با آغوش باز به مهمانان خود استقبال می‌کنند. سفر به آبادان شامل تماشای مناظر زیبای عبور رود از مرکز شهر، قایق‌سواری و گشت و گذار در کنار ساحل رود، لذت بردن از غذاهای تازه و خوشمزه از دریای جنوب، بازدید از بازارهای بندری و کاوش در بناهای تاریخی است. آبادان در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار به خصوص زیبا و دیدنی است. زمستان‌های این شهر به قدری مطبوع و دلپذیر هستند که برخی آن را به عنوان “شهری بدون زمستان” معرفی می‌کنند. برای سفر به استان خوزستان و اقامت در آبادان، می‌توانید از امکانات جاجیگا استفاده کنید و با اجاره ویلا یا سوئیت در این منطقه برنامه‌ریزی کنید تا سفری به یادماندنی داشته باشید.

جاهای دیدنی آبادان

لب شط

استقرار در ساحل اروندرود و بهمنشیر، یا همان “لب شط” به زبان محلی آبادان، با تماشای لنج‌های شناور در آبادان، حتی با عینک‌های ریبن، یک تجربه اساسی است که هیچ گردشگری نباید از دست بدهد. هر گردشگر در آبادان باید لذت لنج‌سواری روی آروندرود را تجربه کند و یک عکس با عینک ریبن در “لب شط” را به یادگار داشته باشد.

نخلستان

پیاده‌روی در میان ردیفهای نخلستانها با چترهای گشوده، یک چشم انداز زیبا از شهرهای جنوبی ایران را ارائه می‌دهد که شما می‌توانید این تجربه را در آبادان و در امتداد ساحل اروندرود به دست آورید.

جزیره مینو

سفر به جزیره مینو در قلب رود اروند، یک تجربه منحصر به فرد در سفر به آبادان است. جزیره مینو، یک جزیره کوچک با مساحت ۹ کیلومتر میان دو شهر آبادان و خرمشهر واقع شده و تا مرکز آبادان حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. این جزیره با فضای طبیعی وحشی، نخلستان‌ها، نیزارها و پرندگان مهاجر، همچنین جمعیت بومی فراوانی به خود افتخار می‌کند. در سفر به جزیره مینو، علاوه بر گشت و گذار در طبیعت، قدم زدن در نیزارها، پرنده‌نگری و ماهیگیری، با اقامت در “مضیف” شما فرصت خواهید داشت تا لذت ببرید از غذاهای عربی و محلی در محیطی بومی و اصیل. “مضیف” یک فضای محلی است که مردم جزیره برای پذیرایی از مهمانان خود، رستوران‌های سنتی را با نی ساخته‌اند. مضیف حاج عبدالله یک رستوران سنتی و مشهور با غذاهای محلی در جزیره مینو است.

مسجد رنگونی‌ها

یکی از اثرات تاریخی شهر آبادان، مسجد رنگونی‌ها می‌باشد. این مسجد در دوره قاجار توسط کارکنان هندی و برمه‌ای در حین ساخت پالایشگاه نفت آبادان احداث شد. معماری این مسجد به سبک هندی طراحی شده و با نمایی منحصر به فرد از دیگر مساجد متمایز است. مسجد رنگونی‌ها در نزدیکی اروند رود و در محاذات نزدیک به مرز عراق واقع شده است.

کلیسای ارامنه گاراپت

کلیسای گاراپت، یکی از جاذبه‌های دیدنی دیگر آبادان است که با معماری خاص خود در کنار مسجد بهبهانی‌ها ایستاده است. این کلیسای ارامنه در سال ۱۳۳۶ خورشیدی در دوره پهلوی بنا شد و به عنوان بزرگترین تالار اجتماعات ارمنی‌های ساکن آبادان و یکی از آثار ملی ایران شناخته می‌شود. موقعیت این کلیسا در ابتدای خیابان زند، در کنار مسجد بهبهانی‌ها قرار گرفته است.

موزه آبادان

موزه آبادان با طراحی گنبدی، از الهام گرفته از معماری سنتی ایران، به وجود آمده است. در این موزه، یک مجموعه از آثار ماقبل تاریخ و نمونه‌هایی از دوره‌های گذشته تا دوران قاجاریه، همچنین آثار و نقاشی‌هایی از جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته شده است. موزه در محله بوآرده شمالی آبادان، در ضلع جنوب غربی دانشکده نفت، در تقاطع بلوار معلم و خیابان ۱۵ احمدآباد واقع شده است.

کلام آخر

طعم لذت بخش غذاهای تند و تیز و همچنین لذت غذاهای تازه دریایی، در کنار مناظر طبیعی فراوان و آثار تاریخی هزار ساله، شما را به سفری به یادماندنی در آبادان دعوت می‌کند. با افزودن خلق و خوی گرم و مهمان‌نواز مردمان محلی، آبادان به تجربه‌ای کامل و متنوع تبدیل می‌شود. در این مقاله، به توصیف شهر آبادان با عینک‌های ریبن و نهر کارون، با هوای گرم و مردمانی با لهجه شیرین، پرداختیم.

امامزاده جعفر و محمد دامغان در استان سمنان