شکم گردی

معروفترین و خوشمزه ترین غذاهای کشور هندوستان

غذای هندی معرف فرهنگ این کشور

هندوستان، معروف به سرزمین رنگارنگ و تنوع انواع فرهنگ‌ها، دین‌ها و زبان‌ها، با تنوع بی‌نظیری که در هر زمینه‌ای از جمله غذا دارد، موقعیتی منحصربه‌فرد در جهان به خود اختصاص داده است. غذاهای هندی، که به خاطر طعم‌های خیره‌کننده و تنوع فراوانشان در سراسر دنیا شناخته شده‌اند، نه تنها از لحاظ طعم بلکه به دلیل اهمیت فرهنگی و تغذیه‌ای که در جامعه هند دارند، متمایز می‌باشند.

این مقاله به بررسی این تنوع غذایی پرداخته و تلاش دارد تا تصویری واضح از نقش غذا در فرهنگ هندوستان ارائه دهد، جایی که حتی در فقیرترین مناطق، رژیم غذایی مردم غنی از گروه‌های غذایی مختلف است، نشان‌دهنده اهمیت بالایی است که به تغذیه داده می‌شود. این اهمیت، هندوستان را به مکانی از خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین غذاهای دنیا تبدیل کرده که طعم‌ها و مزه‌های متفاوتش در سراسر جهان معروف و محبوب است.در ادامه این مقاله در مجله هسفرشیم به معرفی معروف ترین غذاهای هندی می‌پردازیم.

روگان جوش Rogan Josh

یکی از غذاهای اصلی کشمیری است و یکی از غذاهای اصلی وعده غذایی چند دوره ای کشمیری  است. معنای لغوی روگان جوش به صورت «بره قرمز» ترجمه می شود و رنگ قرمز آن مربوط به فلفل چیلی قرمز کشمیری است.  روگان جوش یا روغن گوشت، یکی از غذای تند هندی است که با گوشت بره و در سس گوجه‌ای که با ادویه‌های مخصوص آماده می‌شود، طبخ می‌شود.

روگان جوش Rogan Josh غذای هندی

چیکن تیکه ماسالا Chicken Tikka Masala

چیکن تیکا ماسالا یک غذای محبوب هندی است که از تکه‌های مرغ در سسی غلیظ و خامه‌ای با طعم تند و ترش و مملو از ادویه‌های هندی تهیه می‌شود. این غذا به دلیل طعم لذیذ و عطر و بوی دل‌انگیز، در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است.  این غذا که معمولا همراه با برنج سرو می‌شود در گذشته جز محبوب‌ترین غذاهای پادشاهان انگلیسی بوده است.

چیکن تیکه ماسالا Chicken Tikka Masalaغذای هندی

پالک پنیر Palak Paneer

پالک پنیر نوعی خوراک هندیه که از ترکیب اسفناج و پنیر کاتیج تهیه میشه. یکی از معروف ترین غذاهای هندی که با این پنیر تهیه می شود همین پالک پنیر است. مکعب های پنیر رو با اسفناج و ادویه های هندی ترکیب می کنند و خوراکی خوش عطر و بو، خوشمزه و مقوی به اسم پالک پنیر به وجود میاد.این غذای گیاهی و بدون گوشت بسیار خوشمزه است.

پالک پنیر Palak Paneer غذای هندی

داهی وادا Dahi Vada

این یک ظرف ساده از لوبیای شمالی هند به شمار می رود. اما از این نظر منحصر به فرد می باشد که در اکثر وعده های غذایی در کنار غذاهای سبزیجات و یا غذاهای گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد. داهی وادا را همچنین ساکنین هند به عنوان یک میان وعده خوشمزه نیز استفاده می کنند. در حالی که به نظر می رسد درست کردن آن می بایست کار بسیار پیچیده ای باشد اما در واقع تهیه آن بسیار ساده بوده و ارزش چشیدن طعم آن بیش از میزان تلاشی است که برای ساخت آن صرف کرده اید. مواد اصلی ای که در این میان وعده وجود دارد عدس خرد شده بوده که آن را با ماست ترکیب خواهند کرد.

داهی وادا Dahi Vada غذای هندی

چیکن تندوری Tandoori Chicken

رغ تندوری نوعی غذای معروف هندی است که از مرغ، ماست و ادویه‌جات (مَصالحه) تهیه شده و در تنور  بریان می‌شود.در بسیاری از رستوران های پاکستانی و هندی، مرغ تندوری قرمز با پیاز و برش های لیموی تازه سرو می شود. در هند، خوراک مرغ تندوری از جمله محبوب ترین وعده های غذایی است که اصل آن از شمال هند ریشه گرفته و به تدریج در طی سال ها به حد کمال خود رسیده است.

چیکن تندوری | Tandoori Chicken غذای هندی

چوله یا کاری نخود Chole

این خوراک یک غذای متدوال در پنجاب و شمال هند است که چوله، چولی یا چانا ماسالا هم نامیده می شود. نخود را همراه چای کیسه ای سیاه بدون عطر در زودپز می پزند تا رنگ نخود تیره شود. نکته کلیدی در پخت این خوراک این است که گوجه فرنگی های پوره شده کاملا باید سرخ شوند و به روغن بیفتند و خام نباشند وقتی که به نخود پخته اضافه می شوند. این خوراک نباید آبکی باشد. پودر چیلی کشمیری تند نیست و به خاطر رنگ قرمزش استفاده می شود .

چوله یا کاری نخود Chole غذای هندی

دال گوشتDaal Gosht

دال گوشت یک ظرف ساده از گوشت تکه شده و تند می باشد که در ترکیبی از سبزیجات و عدس ساده قرار گرفته است. این وعده غذایی که از معروف ترین غذاهای هندی به شمار می رود در کشور پاکستان و همچنین در شمال هندوستان بسیار مورد استقبال است.

دال گوشتDaal Gosht غذای هندی

خوراک ویندالو Vindaloo

ویندالو، یک نوع کاری محبوب در منطقه گوا و بسیاری از سایر نقاط کشور هند است. این غذا یک عضو اصلی از منوی رستوران‌های هندی است و اغلب از آن، به‌عنوان یک غذای تند و آتشین یاد می‌شود. این غذا از یک غذای پرتغالی ریشه گرفته است و معمولا از گوشت خوابانده‌شده در سیر و سرکه خرما تهیه می‌شود.

خوراک ویندالو Vindaloo غذای هندی

کلام آخر

اگر غذاهای هندی را دوست دارید یا قصد دارید در سفر به هندوستان غذاهای محلی این کشور را امتحان کنید، ابتدا باید غذایی متناسب با ذائقه و سلیقه خود پیدا کنید. البته با معروف‌ ترین غذاهای هندی آشنا باشید. تقریبا تمام غذاهای هندی خوش‌عطر و طعم هستند.

همچنین این مطالب از مجله گردشگری همسفرشیم می‌توانید مشاهده کنید:

خطرناک‌ترین و کشنده ترین غذاهای دنیا؛ هشداری برای گردشگران

7 غذای خوشمزه ترین و معروف‌ کشور کره جنوبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا