جاذبه های گردشگری

ماسوله: نقاشی بی‌نظیر از معماری پلکانی

ماسوله، روستایی پلکانی در شمال ایران است که به دلیل معماری منحصر به فرد و طبیعت بکرش، به عنوان یکی از زیباترین روستاهای ایران شناخته می‌شود. این روستا در استان گیلان و در 36 کیلومتری شهر فومن واقع شده است.

مهم‌ترین ویژگی ماسوله، معماری پلکانی آن است. خانه‌های ماسوله در دو طبقه و به صورت پلکانی ساخته شده‌اند. به طوری که بام هر خانه، حیاط خانه پایین‌تر است. مصالح به کار رفته در ساخت خانه‌ها، عمدتاً چوب، سنگ و خشت است. ماسوله در دل جنگل‌های سرسبز شمال ایران واقع شده است. این روستا دارای آب و هوای خنک و مطبوع در تابستان و پر برف در زمستان است.

بهترین زمان سفر به ماسوله، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها، آب و هوا خنک و مطبوع است و طبیعت ماسوله در زیباترین حالت خود قرار دارد.

 

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. به شدت آدم های بی اعتماد و منفعت طلب و اقامتگاهشون اصلا تمیز نیست و اصلا برخورد های خوبی ندارند و هر قولی و حرفی می زنند به راحتی برای سود بیشتر زیر حرفشون می زنند اصلا اعتماد نکنید بعدا پشیمون می شید مخصوصا رزرو های گروهی

  2. عالی بود خانم حسینی عزیز ، با کلام شما به زادگاه مادرم سفر کردم و لذت بردم . قلمتون توانا باشه و تنتون سلامت .

  3. سلام به همه مردمان عزیز گیلان
    بهترین جاذبه گردشگری گیلان همین مردم گیلانند و بنده از تمام کسانی که به گیلان سفر می‌کنند یا در گیلان ساکنند، عاجزانه استدعا دارم اول بخاطر خودمان و بعد به خاطر همین مردمان نجیب، عزیز و… گیلان، از تخریب این طبیعت زیبا و سرشار از جاذبه جدا خودداری فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا