جاذبه های گردشگریطبیعت گردی

لباس‌های زمستانی را آماده کنید! سرمای زمستان در اوج گرما در روستای جواهرده!

تجربه‌ای بی‌نظیر در دل ابرها: گشتی در روستای جواهرده

جواهرده، نگینی در میان انبوه درختان البرز، با جاده‌ای رویایی و غرق در مه، شما را به سفری در دل طبیعت بکر شمال ایران دعوت می‌کند. این روستای ییلاقی با آب و هوایی دلپذیر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که مجذوب زیبایی‌های خیره‌کننده‌ی آن می‌شوند.اقامت در روستای جواهرده

جواهرده در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا واقع شده و از جمله ییلاقات ییلاق نشین رامسر است. این روستا از سمت شمال به سواحل دریای خزر، از غرب به جنگل‌های رامسر و از جنوب به قله‌های سماموس و سرخ قله مشرف است.

طبیعت جواهرده، گویی از دل یک تابلوی نقاشی بیرون آمده است. جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، دشت‌های سرسبز و چشمه‌های پرآب، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را در این منطقه به وجود آورده‌اند.

بهترین مقاصد برای تجربه تفریحات آبی در ایران که باید رفت

مسیر دسترسی به جواهرده

مسیرهای روستای جواهرده
مسیرهای روستای جواهرده

جواهرده، روستایی ییلاقی و پلکانی در دل جنگل‌های شمال ایران، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استان مازندران است.

مسیر دسترسی به جواهرده از شهر رامسر آغاز می‌شود. برای رسیدن به این روستا، پس از گذر از بازار رامسر به سه‌راهی فلسطین خواهید رسید. از این سه راهی، مسیر را به سمت جنوب رامسر ادامه دهید تا به جاده جواهرده برسید.

مسیر رانندگی از رامسر تا جواهرده حدود 20 کیلومتر و معادل 30 دقیقه زمان می‌برد. این جاده در برخی از مقاطع کوهستانی و دارای شیب است، اما به طور کلی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

پربازدیدترین اماکن گردشگری و میراث فرهنگی نوروز ۱۴۰۳

مسیرهای جایگزین

علاوه بر جاده رامسر، مسیرهای دیگری نیز برای دسترسی به جواهرده وجود دارد.

  • مسیر هراز: از جاده هراز به سمت شمال تا شهر پل سفید بروید. سپس از پل سفید به سمت غرب تا رامسر و از رامسر به سمت جواهرده حرکت کنید.
  • مسیر چالوس: از جاده چالوس به سمت شمال تا شهر تنکابن بروید. سپس از تنکابن به سمت رامسر و از رامسر به سمت جواهرده حرکت کنید.

بهترین مسیر دسترسی به جواهرده به موقعیت مکانی شما و شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

جاذبه‌های طبیعی جواهرده

طبیعت دیدنی روستای جواهرده
طبیعت دیدنی روستای جواهرده
  • جنگل‌های رامسر: انبوه درختان هیرکانی، پوشیده از برگ‌های سبز و خنکای دل‌انگیز جنگل، گشتی خاطره‌انگیز را برایتان رقم خواهد زد.
  • آبشارهای جواهرده: آبشارهای متعددی در دل جنگل‌ها و ارتفاعات جواهرده وجود دارند که زیبایی و طراوت خاصی به این منطقه می‌بخشند.
  • چشمه‌های جواهرده: چشمه‌های پرآب و خنک جواهرده، از جمله چشمه‌های معروف “معدنی” و “سرده”، گواراترین نوشیدنی را در طبیعت به شما هدیه می‌کنند.
  • دشت‌های جواهرده: دشت‌های سرسبز جواهرده، مکانی عالی برای پیاده‌روی، اتراق در طبیعت و لذت بردن از نسیم خنک کوهستان هستند.
نکات مهم
  • برای ورود به روستای جواهرده باید ورودی پرداخت کنید. این ورودی برای مراقبت و نگهداری از روستا، تهیه امکانات رفاهی و پاکسازی روستا از زباله هزینه می‌شود.
  • میزان ورودی به جواهرده بسته به زمان سفر متغیر است.
  • در روزهای تعطیل و فصل‌های پرگردشگر، ممکن است ترافیک در جاده جواهرده سنگین باشد.
  • در زمستان، به دلیل بارش برف، ممکن است مسیر جواهرده مسدود شود. قبل از سفر، حتما وضعیت آب و هوا را بررسی کنید.
سخن پایانی

جواهرده، روستایی ییلاقی در استان مازندران، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، همواره مقصدی محبوب برای گردشگران بوده است. اما در سال‌های اخیر، شاهد افزایش بی‌رویه تعداد بازدیدکنندگان از این منطقه بوده‌ایم که متأسفانه این موضوع، لطمه‌ای به بکر بودن و اصالت این روستا وارد کرده است.

حفظ و حراست از طبیعت، حیات وحش و بافت سنتی و روستایی جواهرده، وظیفه‌ای همگانی است که بر عهده مسئولان و گردشگران به طور مشترک قرار دارد.

ما در مجله همسفرشیم، همواره در تلاشیم تا تجربیات ناب سفر را با خوانندگانمان به اشتراک بگذاریم. از این رو، از شما می‌خواهیم که اگر تاکنون از روستای جواهرده دیدن کرده‌اید، نظرات و تجربیات خود را در رابطه با ما و دیگر خوانندگان مجله همسفرشیم به اشتراک بگذارید.

با یاری شما، همسفر، مجله همسفرشیم به منبعی کامل و مرجع برای اطلاعات سفر تبدیل خواهد شد.

منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم!

بازار روز نوشهر یکی از جذاب‌ترین و معروف‌ترین بازارهای شمال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا