جاذبه های گردشگری

دریاچه نمک بندر ماهشهر در استان خوزستان | آدرس + تصاویر

همه چیز درباره دریاچه نمک بندر ماهشهر

دریاچه نمک بندر ماهشهر یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان خوزستان است که در جنوب غربی ایران قرار دارد. این دریاچه تقریباً در مرکز شهرستان ماهشهر واقع شده است. مساحت این دریاچه بسته به فصل سال و میزان رواناب متغیر است، اما معمولاً در ماه‌های زمستان و بهار و در دیگر مواقع تغذیه شده و حداکثر مساحتش به 10 هزار هکتار می‌رسد. دریاچه نمک بندر ماهشهر یکی از بزرگترین دریاچه‌های نمک در ایران است. این دریاچه به دلیل حضور نمک بسیار زیاد در آب، آب آن بسیار شور است و شوری آن به حدی است که اجازه زندگی حیوانات آبزی را نمی‌دهد. در ادامه به توضیح بیشتر درباره دریاچه نمک بندر ماهشهر میپردازیم:

معرفی دریاچه نمک بندر ماهشهر

آدرس دریاچه نمک بندر ماهشهر

دریاچه نمک در محله بندر امام خمینی بندر امام خمینی و در بندر ماهشهر واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند دروازه سایت یک منطقه ویژه پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار گرفته است.

نزدیک ترین محل اقامت به دریاچه نمک بندر ماهشهر

نزدیک‌ترین محل های اقامت به دریاچه نمک بندر ماهشهر در استان خوزستان، به شرح زیر است:

نزدیک ترین محل اقامت به دریاچه نمک بندر ماهشهر

هتل پارس بندر ماهشهر

این هتل در مرکز شهر بندر ماهشهر واقع شده است. هتل پارس بندر ماهشهر یکی از هتل‌های ۴ ستاره در شهر بندر ماهشهر، است. این هتل در مرکز شهر بندر ماهشهر واقع شده است و دارای اتاق‌های مجهز و خدمات رفاهی است.‌ امکانات هتل پارس بندر ماهشهر بسیار زیاد است مانند داشتن ۱۰۰ اتاق مجهز به امکانات رفاهی، رستوران با ظرفیت ۲۰۰ نفر، کافی‌شاپ، سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۰۰ نفر، پارکینگ اختصاصی و اینترنت رایگان. قیمت اتاق‌های هتل پارس بندر ماهشهر از ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان میباشد. توجه داشته باشید که قیمت‌ها ممکن است تغییر کرده باشند، بنابراین توصیه می‌شود که از قبل با هتل تماس بگیرید.

مهمانسرای بندر ماهشهر

مهمانسرای بندر ماهشهر خوزستان یکی از معروفترین و با کیفیت‌ترین مهمانسراهای استان خوزستان است که با استقبال بسیاری از مسافران داخلی و خارجی روبه‌رو شده است. این مهمانسرا با امکانات رفاهی و خدماتی مانند اتاق‌های تمیز و مرتب، رستوران با غذاهای محلی و بین‌المللی، استخر، سالن ورزشی و سرویس‌دهی ۲۴ ساعته به مهمانان خود خدمات می‌دهد. همچنین موقعیت مکانی این مهمانسرا نزدیک به جاذبه‌های گردشگری محلی مانند دریاچه ماهشهر و مرداب‌های خوزستان، آن را یک انتخاب عالی برای اقامت در این منطقه می‌کند.

اقامتگاه بوم‌گردی حسینیه

این اقامتگاه در روستای حسینیه واقع شده است و فاصله آن از دریاچه نمک بندر ماهشهر حدود ۵ کیلومتر است. اقامتگاه بوم گردی حسینیه یک مکان زیبا و ایده آل برای اقامت در طبیعت بکر خوزستان است. این اقامتگاه در منطقه ای زیبا و آرام واقع شده و با امکانات مدرن و راحتی های لازم برای گردشگران فراهم شده است. این اقامتگاه اکوتوریستی و به همراه انواع فعالیت های رفاهی و تفریحی برای مهمانان خود فراهم کرده است. اگر به دنبال یک تجربه ی منحصر به فرد در طبیعت و فرهنگ محلی هستید، حسینیه یک گزینه عالی برای اقامت شما خواهد بود.

کمپینگ دریاچه نمک بندر ماهشهر

کمپینگ دریاچه نمک بندر ماهشهر در استان خوزستان واقع شده و یکی از مقصدهای زیبا و دلپذیر برای کمپینگ و تفریح در طبیعت است. این منطقه دارای مناظر زیبا و آب های شور و خشک است که تجربه بی نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. اقامت در کمپینگ دریاچه نمک بندر ماهشهر به دلیل فاصله نزدیک به دریاچه نمک و دسترسی آسان به امکاناتی چون دوچرخه سواری، پیاده روی، شنا و ماهیگیری برای علاقمندان به طبیعت و ورزش بسیار جذاب است.

همچنین امکاناتی مانند آتش زدن، پخت غذا به صورت اتوکمپ، سوئیت های چادری و خرید اقلام ضروری نیز در این منطقه موجود است. کمپینگ دریاچه نمک بندر ماهشهر می تواند یک گزینه عالی برای گذراندن تعطیلات و آسوده کردن ذهن در میان طبیعت باشد. اگر به دنبال تجربه های جدید و یک اتمسفر صلح آمیز و آرام در کنار دریاچه زیبای نمک هستید، حتما این منطقه را به عنوان مقصدی برای کمپینگ در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید که ممکن است در فصل‌های شلوغ، این محل‌های اقامت پر شده باشند، بنابراین پیشنهاد می‌شود که از قبل رزرو کنید. همچنین، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های رزرواسیون هتل و اقامتگاه، مانند Booking.com، Expedia.com و غیره، برای رزرو محل اقامت خود اقدام کنید.

نزدیک ترین محل اقامت به دریاچه نمک بندر ماهشهر

جاهای دیدنی اطراف دریاچه نمک بندر ماهشهر

یکی از جاهای دیدنی که به بندرماهشهر نزدیک است، نهر گرگر نام دارد. نهر گرگر، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان و شهرستان شوشتر محسوب می‌شود و یکی از میراث جهانی یونسکو در ایران است. این نهر حدود ۱۰۰ کیلومتر طول دارد و از رود کارون منشعب شده تا به زمین‌های جنوبی شوشتر آب‌رسانی کند. عرض این نهر بین ۲۰ تا ۹۰ متر متغیر است و ظرفیت آب‌گیری آن حدود ۴۰ متر مکعب در ثانیه‌ است. عمق نهر گرگر به ۱۱ متر می‌رسد و زمین‌های صخره‌ای اطراف آن شاهد بقایای کلنگ‌زنی‌های ساخت این نهر هستند. طبیعت اطراف نهر گرگر زیبایی خاصی دارد که این منطقه را به یکی از بکرترین مناطق گردشگری تبدیل کرده است، و در فصول مختلف سال می‌توان به ماهیگیری در این رود پرداخت و از آن لذت برد.

تجربه سایت همسفرشیم درباره‌ی دریاچه نمک بندر ماهشهر

این روزها نام دریاچه نمک ماهشهر بین مسافران و بومیان زیاد شنیده میشنود. بی شک از بهترین جاذبه های تفریحی ماهشهر همین دریاچه نمک بندر ماهشهر می باشد که در ایام تعطیل و مخصوصا نیمه اول سال ترافیک توریستی زیادی را به خود می بیند. این دریاچه که بخشی جدا شده از خلیج فارس است توسط صنایع پتروشیمی ایران مدیریت می شود و امروزه با افزوده شدن بخش های تفریحی ایده آل در بین مسافران استان خوزستان شهرت فراوانی را کسب کرده است.

زمین والیبال ساحلی، قایق سواری، قایق پدالی، جت اسکی، زمین بازی خردسالان، فضای سبز، کافه رستوران های بومی از مهم ترین تفریحات دریاچه نمک ماهشهر محسوب می شوند. همچنین در اسکله این دریاچه علاقه مندان به رشته ماهیگیری با همراه داشتن قلاب و طعمه می توانند مشغول ماهیگیری شوند و از اوقات فراغت خود لذت ببرند. البته برخی بومیان عقیده دارند ماهی گرفتن از این محل کار خطرناکیست که علت آن آزاد سازی برخی ترکیبات سنگین شیمیایی پتروشیمی در این دریاچه می باشد.

در این سفر همراه داشتن تجهیزات بیرون شهر و پیک نیکی به شما کمک می کند ساعاتی در دل طبیعت سپری کنید. اگر در ساعات اولیه صبح به منطقه سفر کنید آلاچیق های خالی برای پهن کردن زیراندازتان پیدا میکنید. همچنین طلوع و غروب خورشید در دریاچه مورد توجه برخی افراد سحرخیز قرار می گیرد که برای بازدید در ساعات بامدادی عازم این دریاچه می شوند.

تجربه سایت همسفرشیم درباره‌ی دریاچه نمک بندر ماهشهر

در نتیجه برای مسافرت به استان خوزستان، دریاچه نمک بندر ماهشهر را از دست ندهید

در این مقاله به بررسی کامل دریاچه نمک و زیبایی های آن، محل های اقامت نزدیک به این دریاچه و تفریحاتی که میتونید در این محل زیبا داشته باشید پرداختیم. اگر قصد سفر به استان خوزستان را داشتید حتما از این دریاچه نمک زیبا دیدن کنید.

 برای مسافرت به استان خوزستان، دریاچه نمک بندر ماهشهر را از دست ندهید

امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید. برای خوندن مقالات مشابه به سایت همسفرشیم سر بزنید. همچنین اگر به دیگر جاهای دیدنی استان خوزستان علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله‌ی دریاچه دویست دستگاه در استان خوزستان را مطالعه کنید تا با دیگر دریاچه های استان خوزستان آشنا شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا