جاذبه های گردشگریراهنمای سفرطبیعت گردی

۳تا از قشنگترین دریاچه های ارومیه که حتما باید ببینی

از تماشای این دریاچه های زیبا در ارومیه لذت ببرید

زیباترین دریاچه های ارومیه

اگر قصد سفر به شهر زیبای ارومیه رو دارید ولی جاهای دیدنی و طبیعت های قشنگی که داره رو نمیشناسید، من اینجا میخوام بهتون ۳ تا از دیدنی ترین دریاچه های طبیعی ارومیه رو معرفی کنم. مطمعن باشید از دیدنشون پشیمون نمیشید.

دریاچه زیبای شهر ارومیه

 

• دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه جواهری زیبا در دامنه های غربی ایران! این دریاچه یکی از معروفترین جاذبه های ارومیه است. این دریاچه با مناظر طبیعی خیره کننده‌اش، جزو جاذبه‌های گردشگری بسیار محبوب در ایران است. از مناظر زیبای غروب آفتاب و نمای شگفت‌انگیز کوه‌های زاگرس در کنار دریاچه، همیشه برای گردشگران فرصت‌های شگفت‌انگیزی برای عکس‌های زیبا ایجاد می‌کند. این دریاچه دارای محیط زیست منحصر به فردی برای پرندگان مهاجر و جانوران آبزی است. آب آبی‌کبود این دریاچه  همچون یک آینه بزرگ، ارومیه درخشان و شفاف، کوه‌ها و روستاهای پیرامونش را به خود می‌کشاند. آرامشی که در اینجا حاکم است، دل‌نشین و آرامبخش است، همه چیز را فراموش می‌کنید و صدای موج‌ها تنها صدایی است که شنیده می‌شود. اگر به ارومیه سفر کردید حتما از این منطقه زیبا دیدن کنید. با این کار  سرزمینی از رویاها تجربه کنید و لحظاتی معصوم را در کنار این دریاچه بی‌نظیر بگذرانید.

دریاچه ارومیه

• دریاچه دالامپر

دریاچه دالامپر یک دریاچه نمکی است که در ارومیه ودر ارتفاع ۵۵۵متری از سطح دریا قرار گرفته است. دریاچه دالمپر در گذشته بخشی از لشکرگاه ساسانیان بوده و در واقع یک منطقه نظامی به شمار می رفته است. در اطراف دریاچه دالمپر، انواع جانداران از جمله پرندگان، ماهیان و جانوران دیگر یافت می‌شوند. این منطقه به دلیل موقعیت استراتژیک خود، به عنوان یک توقفگاه برای مهاجرت و پناهندگی جانوران استفاده میشود. همچنین در سال ۱۳۹۰، این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری و میراث فرهنگی مورد توجه قرار گرفت. همانطور که در عکس پایین مشاهده میکنید این دریاچه به شدت زیبا و رویایی به نظر میرسد.

دریاچه دالامپر

 

• دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین دریاچه‌های ایران است. این دریاچه در شمال شرقی شهر ارومیه، استان آذربایجان غربی، قرار دارد. این دریاچه به دلیل داشتن آب شفاف و رنگ سبز آبی، در حد فاصل بین سفید و سبز، به ارائه منظره‌ی عجيبی از آب و هوا و محیط زیست می‌پردازد. دریاچه مارمیشو در یک فضای طبیعی و در مرز بین کوه‌های سنگی و مرتفع قرار دارد. این دریاچه در گذشته به عنوان یک منبع مهم آب و غذا برای مردم محلی و حیوانات وحشی بوده است. دریاچه مارمیشو با داشتن تفرجگاه‌های وسیع، جنگل‌ها و درختان چنار، میزبان انواع پرندگان مهاجر و محلی است و هوایی پاک و تازه دارد. دریاچه مارمیشو به دلیل زیبایی طبیعی و محیط زیستی و تاریخی‌اش، برای علاقمندان به توریست و محیط زیست، یک مقصد توریستی مهم در شمال شرقی ارومیه است. اگر به شهر زیبای ارومیه سفر کردید اصلا دیدن این دریاچه قشنگ و جذاب رو از دست ندید.

دریاچه مارمیشو

 

یادتون نره قبل از سفر به هر شهری، اول باید جاهای دیدنی و قشنگش رو یاد بگیرید. برای آشنایی بیشتر با مناطق گردشگری و زیبای ایران، حتما بقیه مقاله های سایت همسفرشیم رو مطالعه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا