چشمه ریزه استان کرمانشاه | آدرس + تصاویر

چشمه شفابخش ریزه

معرفی چشمه ریزه

چشمه ریزه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی استان کرمانشاه در ایران است. این چشمه در نواحی کوهستانی و بکر قرار دارد و با مناظر زیبا و آبی زلال خود مخاطبان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. آب این چشمه از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از مسیرهای سنگی و سنگلاخى به سطح زمین می‌رسد. چشمه ریزه علاوه بر زیبایی طبیعی، ارزشی فرهنگی و تاریخی نیز دارد؛ چرا که مردم محلی همواره از این مکان به عنوان محلی برای استراحت و نوشیدن آب استفاده می‌کرده‌اند. همچنین نزدیک به این چشمه می‌توان به آثار باستانی و معماری‌هایی برخورد، که متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی ایران است. در ادامه به بررسی کامل چشمه شفابخش ریزه میپردازیم:

علت شفا بخش بودن چشمه ریزه

چشمه ریزه در استان کرمانشاه به دلیل ویژگی‌های طبیعی و ترکیبات معدنی خاصی که دارد، از قدیم‌الایام به عنوان یک چشمه شفابخش شناخته شده است. آب چشمه ریزه حاوی ترکیبات معدنی مانند گوگرد، کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی است که در بهبود برخی از بیماری‌ها و مشکلات پوستی و مفصلی مؤثر هستند. مواد معدنی موجود در آب چشمه به شستشوی سموم از بدن کمک کنند و باعث احساس سلامتی و آرامش میشود. آب چشمه شفابخش ریزه کرمانشاه به دلیل داشتن مواد معدنی مفید و پرخاصیت در درمان سنگ کلیه مؤثر میباشد. آب چشمه شفابخش ریزه دارای خاصیت قلیایی است که می‌تواند در خنثی کردن اسیدهای موجود در ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک کند. جالب است بدانید اکثر افرادی که به دیدن این چشمه می آیند برای استفاده از خاصیت درمانی است که در آب آن وجود دار و خیلی ها هم از این این خاصیت بهره برده اند.

آدرس چشمه شفابخش ریزه

چشمه شفابخش ریزه در استان کرمانشاه، در منطقه بیستون واقع شده است. این چشمه در حدود ۳۵ کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه و در نزدیکی روستای ریزه قرار دارد. منطقه بیستون از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مهم استان کرمانشاه است و چشمه ریزه به دلیل خاصیت‌های درمانی و طبیعت زیبا، مقصدی محبوب برای گردشگران محسوب می‌شود. برای دسترسی به چشمه، باید ابتدا به شهر کرمانشاه و سپس به سمت بیستون حرکت کنید. پس از رسیدن به بیستون، باید ادامه مسیر را تا روستای ریزه طی کنید تا به این چشمه شفابخش برسید.

نزدیک ترین محل اقامت به چشمه ریزه

برای یافتن نزدیک‌ترین محل اقامت به چشمه ریزه در کرمانشاه، می‌توانید به شهرهای نزدیک مانند کرمانشاه و مناطق اطراف آن مراجعه کنید. در این شهرها هتل‌ها، مهمانسراها، و اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.نزدیک‌ترین محل اقامت به چشمه ریزه کرمانشاه، هتل‌ها و مهمانسراهای شهر کرمانشاه هستند. برخی از آنها عبارتند از:

تجربه تیم گردشگری سایت همسفرشیم درباره‌ی چشمه ریزه

چشمه ریزه از زیبایی های باستانی شهر کرماشناه است. از نظر جاده ، دسترسی تا جوانرود مسیر مناسبی دارد اما هرچه به محل چشمه نزدیک میشویم پیچ های جاده تند و خطرناک می شود که حتما باید با احتیاط عمل کرد .در پایان مسیر به سمت چشمه چهار کیلومتر خاکی با شیب نسبتا تند به بالا می باشد که در حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و احتمال خارج شدن از جاده در زمان برگشت به علت شیب جاده و خاکی بودن و رعایت نکردن سرعت مطمئن وجود دارد. در روزهای منتهی به تعطیلات شاهد برنامه شب نشینی و استفاده از فضای طبیعی توسط بومیان و افراد محلی هستیم. بهتر است برنامه ریزی لازم طوری صورت گیرد که در زمان تاریکی شب در مسیر نباشید چون امکانات روشنایی در جاده منتهی به چشمه و مکان چشمه وجود ندارد و جاده بخاطر شیب های تندی که دارد خطرناک تر است. همچنین بنا به گفته محلی ها آب چشمه باید در ارتفاع بالاتری از سطح زمین نگهداری شود تا خاصیتش حفظ گردد. گاها صف افرادی که برای تهیه آب آمده اند به چندین متر می رسد و باید زمانی را در صف پر کردن ظرف خود سپری کنید. البته افرادی که قصد نوشیدن و کوهپیمایی در همان لحظه را دارند بدون صف می باشند. باید عرض کنم فعال کردن عملیات مسیریابی در برنامه نشان با کیفیت و دقت بالا شما را به این چشمه هدایت میکند و نیازی به پرس و جو از کسی را ندارید.

در نتیجه برای مسافرت به کرمانشاه، چشمه شفابخش ریزه را از دست ندهید

در این مقاله به ویژگی های و زیبایی های چشمه شفابخش ریزه اشاره کردیم. امیدوارم از خوندن این مقاله لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه. برای خوندن مقالات مشابه در زمینه جاذبه های گردشگری به سایت همسفرشیم سر بزنید.