جاذبه های گردشگری

غار نمک قشم | آدرس + تصاویر غار نمک در قشم

غار نمک قشم

غار نمکدان و گنبد نمکی در استان هرمزگان واقع شده‌اند. نمک‌هایی که از این غار استخراج می‌شوند، به عنوان یکی از بهترین انواع نمک شناخته می‌شوند و برای مصارف پزشکی بسیار مفید هستند. جالب است بدانید که غار نمکدان قشم، بزرگ‌ترین غار نمکی جهان است؛ بنابراین، بازدید از این غار بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است. در ایام سرد سال، سفر به قشم و بازدید از غار نمکدان تصمیمی عالی به نظر می‌رسد.

غار نمک قشم

موقعیت جغرافیایی غار نمک قشم

غار نمک در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم واقع شده است و در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره کوه‌گنبدی قرار دارد که به ارتفاع 237 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این غار نمکی جزیره قشم یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در استان هرمزگان است و مجموعه‌ای از مناظر طبیعی منحصر به فرد را در خود جای داده است. ویژگی جالب این کوه، وجود رگه‌های سفید نمک بر روی بدنه آن است که از دور یک منظره زیبا به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است که غار نمک هرمزگان در فاصله ۲ کیلومتری از ساحل جاده همجوار خود واقع شده است.

پیشنهادات تیم گردشگری سایت همسفر درباره‌ی غار نمک قشم

بر اساس تجربه تیم گردشگری سایت همسفر، جاده ای که به غار نمک می رسد از سمت روستای سلخ ۲۲کیلومتر و از سمت روستای کانی ۱۲کیلومتر راه خاکی می باشد. اگر تصمیم دارید به غار زیبای نمک استان قشم بروید حتما تجهیزاتی مانند چراغ قوه، کلاه و طناب همراه خود داشته باشید؛ به دلیل تاریکی مطلق زمان تهیه بلیط به شما چراغ قوه داده می‌شود. البته برای رسیدن به ورودی غار دو راه وجود دارد که به طور کامل درباره راه های رسیدن به غار نمک قشم توضیح خواهیم داد.
نظرات تولیدرهای حرفه‌ای سایت همسفر درباره‌ی غار نمک قشم
در حال حاضر این غار نمکی، شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری قشم و بزرگترین غار نمکی جهان محسوب می‌شود. این غار به دلیل رنگ های متنوعی که داره به غار رنگین کمان هم شهرت گرفته است. فاصله از فرودگاه قشم تا غار حدود 60 کیلومتر می‌باشد و به دلیل خاکی بودن بخشی از مسیرهزینه رفت و برگشت را باید در نظر داشته باشید.

راه های رسیده به غار نمک قشم

  1. اولین راه که از روستای سلخ ۲۲کیلومتر فاصله دارد را می‌توانید بدون تجهیزات فنی بروید و از مسیر و زیبایی های غار لذت ببرید.
  2. دومین مسیر، قندیل های نمک بسیار زیبا دارد و برای بسیاری از گردشگران جذاب تر خواهد بود. اما باید در نظر داشته باشید که برای رفن به مسیر دوم باید حتما تجهیزات فنی و لیدر را همراه خود ببرید. غار شامل سه بخش می‌شود که دالان اول رو معمولا اکثر گردشگران توانایی بازدید از دالان اول را دارند. برای رسیدن به دالان دوم باید یه مسیر کوتاه رو سینه خیز بروید و برای بخش پایانی که برای غارنوردان حرفه‌ای و کاوشگران می باشد باید با تجهیزات کامل و فنی سفر پیشمایش کنید.

بهترین فصل برای سفر به غار نمک قشم

از پاییز تا آخر فروردین به عنوان بهترین فصل برای سفر به قشم شناخته می‌شود. در این ماه‌ها، هوا به‌طور ملایم و دلپذیر است و گرمای آفتاب شما را اذیت نخواهد کرد. همچنین، در زمستان، خنکی دلپذیر قشم و امکان گشت و گذار بدون خستگی و ایجاد خاطرات خوب را فراهم می‌کند. برای علاقمندان به پیاده‌روی و گردش در طبیعت، توصیه می‌شود که این ماه‌ها پا به این سفر بگذارند. در داخل غار نمک، به ویژه در اعماق آن، نور کمی وجود دارد، بنابراین برای مشاهده استالاکتیت‌های بلورین نمک، حتماً از چراغ قوه پرنور استفاده شود. بهترین فصل برای سفر به غار نمک قشم
سقف غار نمک با قندیل‌های مرمرین و بلورین به شکل‌های مختلف آراسته شده است و مناظری بی‌نظیر و جذاب ایجاد کرده است. در این سفر، توصیه می‌شود با کسی که به طور کامل با این غار آشنا است، همسفر شوید تا به بهترین شکل از راهنمایی‌های او بهره‌مند شوید و از زیبایی‌های غار بهره‌مند شوید.

قدمت غار نمک قشم چقدر است؟

غار نمک در ۹۰ کیلومتری شهر قشم واقع شده و در بخش جنوب غربی جزیره کوه‌گنبدی با ارتفاع حدود ۲۳۷ متر از سطح دریا قرار دارد. این غار نمک یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در استان هرمزگان به حساب می‌آید. رگه‌های سفید نمک بر روی بدنه کوه این منطقه، یک منظره زیبا و شگفت‌انگیز را به وجود آورده است. واجدان آن می‌توانند از دور این رویش‌های نمکی را مشاهده کرده و لذت ببرند.قدمت غار نمک قشم چقدر است؟مکان جغرافیایی غار نمک هرمزگان در فاصله ۲ کیلومتری از ساحل جاده مجاور خود قرار گرفته است. این ویژگی باعث می‌شود که دسترسی به این جاذبه طبیعی آسان و مفید باشد. سفر به این نقطه در ایام سرد سال، تجربه‌ای دلپذیر و شگفت‌آور برای علاقه‌مندان به زیبایی‌های طبیعی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا