عکاسان و طبیعت‌گردان، قله عینالی منتظر شماست!

تفریحی خاطره‌انگیز در کنار خانواده

کوه عون بن علی، که با نام کوه عینالی نیز شناخته می‌شود، نگینی سرخ بر فراز شمال تبریز می‌درخشد. این کوه با ارتفاع 1960 متر از سطح دریا، مجموعه‌ای از قله‌ها، تپه‌ها، دره‌ها و… را در بر می‌گیرد و منظره‌ای چشم‌نواز و تماشایی را به نمایش می‌گذارد.

عینالی از شمال به رودخانه تلخه رود (آجی چای)، دریاچه ارومیه و دره‌های شهرستان اهر، از شرق به چشمه کهلیک (کهلیک بولاغی)، از جنوب به فرودگاه تبریز و از غرب به خیابان‌ها و شهرک‌های شهر تبریز منتهی می‌شود.

این 5 بازار تبریز را از دست ندهید!

علاوه بر بقعه عون بن علی که در بالای کوه قرار گرفته، امکانات رفاهی نظیر تله‌کابین و رستوران این منطقه را به یکی از تفرجگاه‌های محبوب شهر تبدیل کرده است.

علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی و صخره‌نوردی می‌توانند از طریق مسیر کوهستانی به بقعه عون بن علی صعود کنند. همچنین، راه دسترسی ماشین‌رو و آسفالته از مسیر اتوبان پاسداران (کمربندی شمالی) تا بالای کوه و محوطه امامزاده امتداد دارد و روشنایی کامل این مسیر در شب‌ها جلوه‌ای خاص به کوه می‌بخشد.

زیباترین مسیرهای سفر با قطار در ایران کدامند؟

فضای درونی بقعه عون بن علی کوه عینالی

جاذبه‌های کوه عینالی

کوه عینالی یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری محبوب در شهر تبریز است که در سال‌های اخیر به دلیل توسعه امکانات رفاهی و تفریحی، مورد استقبال بی‌نظیر مردم و گردشگران قرار گرفته است.

در این کوه امکانات متنوعی برای تفریح و سرگرمی افراد با سلیقه‌های مختلف وجود دارد. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تله کابین کوه عینالی در فضای سبز

انزلی کجا بریم خرید؟

بهار و تابستان، فصول ایده‌آل برای صعود به عینالی

از آنجا که تبریز زمستان‌هایی سرد و خشک دارد، بهترین زمان برای بازدید از کوه عینالی، فصول گرم‌تر سال، به‌ویژه از اوایل خرداد تا اواخر شهریور ماه است. در این بازه زمانی، هوا دلپذیر و مطبوع است و می‌توانید از پیاده‌روی، کوهنوردی و سایر فعالیت‌های تفریحی در فضای باز لذت ببرید.

علاوه بر این امکانات، کوه عینالی دارای مسیرهای پیاده‌روی متعددی است که برای پیاده‌روی و کوهنوردی در طبیعت مناسب می‌باشد. همچنین در این کوه، امکانات رفاهی دیگری مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه و پارکینگ نیز وجود دارد.

اگر شما هم تجربه سفر به این جاذبه زیبا را دارید برای ما و مخاطبان مجله همسفرشیم به اشتراک بگذارید.

خرداد کجا بریم؟ سوباتان، ماسوله، آبشار هریجان!

آماده سفر به گیلان هستید؟ دریاچه سقالکسار را از دست ندید!

باغ ایرانی، عمارت باشکوه، تاریخ پرفراز و نشیب: همه چیز درباره کاخ گلستان