راهنمای کامل سفر به تالاب انزلی| چگونه به این مقصد زیبا برسیم؟

بازدید از جاذبه های تالاب انزلی

سفر به تالاب انزلی یکی از تجربه های طبیعت گردی جذاب و تکرار نشدنی در ایران است. این تالاب بزرگ، در استان گیلان و نزدیک به شهر بندر انزلی قرار دارد. تالاب انزلی با پوشش گیاهی غنی و گونه های جانوری متنوع جزو مهمترین زیستگاه های طبیعی ایران به حساب می رود. تالاب انزلی با مناظر خیره کننده و آرامش خاص خود هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از مناطق مختلف ایران و جهان می باشد.

جاذبه های تالاب انزلی

تالاب انزلی تنوع زیستی زیادی دارد که شامل انواع گونه های پرندگان مهاجر، ماهی و گیاهان آبزی می باشد. این تالاب با وسعت و زیبایی طبیعی که دارد فرصتی خیلی خوب برای عکاسی و پرنده نگری آماده می کند. در سفر به تالاب انزلی می توانید در آب های آرام تالاب قایق سواری کنید و لاله های آبی درون تالاب را تماشا کنید.

راه های دسترسی به تالاب انزلی

برای رفتن به تالاب انزلی می توانید از جاده شهر انزلی استفاده کنید. این تالاب در نزدیکی بندر انزلی واقع شده است و از مسیر جاده های اصلی استان گیلان می توانید به این تالاب دسترسی داشته باشید.

اگر می خواهید از راه هوایی برای بازدید از این تالاب راهی شوید، باید بدانید که نزدیک ترین فرودگاه به تالاب بندر انزلی، فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت است. این فرودگاه تا تالاب فاصله 40 کیلومتری دارد.

فعالیت های تفریحی در تالاب انزلی

در تالاب انزلی امکان استفاده از انواع فعالیت های تفریحی رادارید. فعالیت های تفریحی مانند قایق سواری، ماهیگیری و پرنده نگری است. همچنین چادر زدن در اطراف تالاب و گذراندن شب در حومه شهر از جاذبه های این منطقه است. تورهای محلی نیز برای بازدید از تالاب و مناطق اطراف در دسترس هستند که با استفاده از آنها می توانید این منطقه را به خوبی بازدید کنید.

نکات و ترفندهای سفر به تالاب انزلی

در سفر به تالاب انزلی خیلی مهم است که لباس مناسب و راحت همراه خود داشته باشید. همراه داشتن مواد دافع پشه و ضد آفتاب نیز توصیه می شود. برای استفاده بهینه از سفر، بهتر است با تورهای محلی همراه شوید تا از مشاوره و تجربیات آنها بهره مند شوید و از منطقه بازدید کامل و بدون خطر را تجربه کنید. همچنین باید به حفظ پاکیزگی محیطی تالاب ها و جلوگیری از آسیب به زیستگاه های طبیعی توجه نمایید.

طبیعت ایران مکان های دیدنی زیادی برای طبیعت گردان دارد. اگر علاقه به طبیعت گردی دارید، در دسته طبیعت گردی مجله همسفرشیم اطلاعات زیادی درباره طبیعت گردی قرار داده ایم که با مطالعه این مقالات، با بیشتر مناطق مناسب برای طبیعت گردی در ایران آشنا می شوید.