جاذبه های گردشگریطبیعت گردی

دره بانیان استان کردستان | آدرس + تصاویر

دره بانیان کجاست؟ معرفی کامل این بهشت پنهان در کردستان

دربه بانیان یکی از جاذبه های طبیعی و بکر در استان کردستان است. هرساله گردشگران زیادی برای بازدید از دره بانیان راهی این منطقه می شوند. این دره دارای کوه های مرتفع، پوشش گیاهی مناسب و رودخانه های زیادی است و به همین دلیل طبیعت گردان علاقه به بازدید از آن دارند. در استان کردستان، دره بانیان یکی از زیبا ترین مناطق طبیعی است و در ادامه به معرفی کامل این مکان و نحوه دسترسی به آن می پردازیم.

معرفی دره بانیان

دره بانیان در نزدیکی شهر سنندج قرار دارد. این دره در موقعیت جغرافیایی و مکانی خیلی خوبی قرار گرفته است که تماشای آن لذت بخش است. این دره در دل کوه های بلند قرار دارد و رودخانه هایی که در آن جریان دارند به همراه درختان بلند، جنگل زیبایی را در این مکان ایجاد کرده اند که به بهشت کوچک معروف است. دره بانیان در فصل های بهار و تابستان بیشترین زیبایی و رنگ و لعاب را دارد که تماشای آن لذت بخش است.

اگر علاقه به کوهنوردی و طبیعت گردی دارید، دره بانیان می توانید یکی از بهترین مکان ها برای شما باشد. کمپینگ و ماجراجویی های گروهی در دره بانیان خیلی پرطرفدار است و خیلی از مسافرین به قصد کمپ کردن راهی این منطقه می شوند. کوه هایی که در اطراف این دره وجود دارد، به کوهنوردان اجازه می دهد ساعاتی را در این مکان به کوه نوردی بپردازند و از آن لذت ببرند.

معرفی و آدرس دره بانیان

آدرس دره بانیان

دره بانیان در استان کردستان، شهر سنندج و جاده سنندج به کامیاران قرار دارد. به راحتی می توانید با وسایل نقلیه شخصی یا عمومی به این دره دسترسی پیدا کنید و از حضور در آن لذت ببرید.

مسیر دسترسی به دره نیز زیبایی خاصی دارد که از سختی مسیر کم می کند. برای رفتن به این دره زیبا کافیست به سمت استان کردستان و در ادامه به سمت شهر سنندج حرکت کنید و در ادامه مسیر با استفاده از جاده های فرعی، به این دره زیبا برسید.

نزدیک ترین محل اقامت به دره بانیان

برای اقامت در نزدیکی دره بانیان می توانید در هتل های شهر سنندج اقامت کنید. سنندج هتل ها و مهمانسرا های زیادی دارد که کیفیت و قیمت متنوعی دارند. در ادامه چند نمونه از هتل های سنندج را معرفی کرده ایم:

  • هتل شادی سنندج: این هتل یکی از لوکس ترین و مجهز ترین هتل های سنندج است که کیفیت بالایی دارد.
  • هتل جهانگردی سنندج: این هتل یکی از هتل های قیمت مناسب است که اتاق های ساده و تمیزی دارد.
  • هتل پارسیان سنندج: این هتل چهار ستاره دارای امکانات مدرن، اتاق ها و سوئیت های لوکس است.
  • هتل کوروش سنندج: این هتل جزو پرطرفدارترین هتل های سنندج است اقامتی راحت را برای شما به همراه دارد.
  • و…

همچنین می توانید در خانه های روستایی اقامت کنید و یا گزینه جذاب کمپینگ در دره بانیان را که یکی از بهترین گزینه های اقامت در این منطقه است را برگزینید. البته پیشنهاد می کنیم اگر به کمپینگ علاقه دارید، حتما در تور های گروهی این منطقه شرکت کنید.

تجربه تیم گردشگری سایت همسفرشیم درباره‌ی دره بانیان

تیم گردشگری سایت همسفرشیم در بازدیدی که از منطقه دره بانیان داشته اند خاطرات و تجربیات فوق العاده ای را ثبت و کشب کرده اند. آنها از این منطقه به زیبایی یاد می کنند و می گویند که از همان لحظه ای که وارد دره بانیان شدیم، احساس آرامش و شگفتی وجود ما را گرفت. مناظر زیبا، کوه های بلند و رودخانه های خروشان در این منطقه واقعاً زیبا بودند. طبیعت بکر و دست نخورده این دره به گونه ای بود که انگار به دنیایی دیگر سفر کرده ایم.

این تیم همچنین برای اقامت، کمپینگ را انتخاب کرده بودند که از لذت خیلی زیاد آن تعریف کرده و توصیه می کنند که حتما کمپینگ در دره بانیان را تجربه کنید. همچنین پیشنهاد دیگر مجموعه همسفرشیم این است که زمن حداقل 2 روزه را برای بازدید از دره بانیان اختصاص دهید تا به خوبی این منطقه را گشت و گذار کرده و از آن لذت ببرید.

در نتیجه برای مسافرت به کردستان، دره بانیان را از دست ندهید

دره بانیان یکی از زیباترین مناطق طبیعی در کردستان است. این منطقه که در نزدیکی سنندج واقع شده است و هر ساله تعداد زیادی طبیعت گرد برای بازدید از آن راهی این منطقه می شوند. اگر دوست دارید سفر به منطقه ای پر از آرامش را تجربه کنید، دره بانیان بهترین انتخاب برای شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا