بام مریوان استان کردستان | آدرس + تصاویر

آدرس بام مریوان و نحوه دسترسی به این منطقه زیبا

یکی از زیباترین و دیدنی ترین مناطق طبیعی در استان کردستان، بام مریوان است. این منطقه با چشم انداز طبیعی و زیبایی که دارد سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. . این منطقه زیبا در نزدیکی شهر مریوان واقع شده و به علت ارتفاع بالای آن از سطح شهر، چشم اندازی فوق العاده از دریاچه زریوار، شهر مریوان و کوه های اطراف دارد. بام مریوان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در استان کردستان شناخته می شود. در ادامه بام مریوان را بیشتر شناخته و با آن آشنا می شویم.

معرفی بام مریوان

بام مریوان استان کردستان یکی از بکرترین مناطق طبیعی در این استان است که در ارتفاعات شهر مریوان قرار دارد. این منطقه در پارک جنگلی ایمام دارای چند ایستگاه است که هر کدام امکانات و فضای خاص خود را دارند. تا آخرین فاز حتما بالا بروید و از تماشای شهر مریوان لذت ببرید.

این منطقه طبیعت زیبا، هوای خنک و چشم انداز وسیعی دارد. در بام مریوان می توانید دقایقی را به تماشای طلوع و غروب آفتاب بنشینید از دریاجه زریوار عکس های زیبا بگیرید. به دلیل ارتفاع بالای این منطقه، بام مریوان نقطه ای فوق العاده برای لذت بردن از آب و هوای خنک و پاک در طول فصل های گرم سال است.

آدرس بام مریوان

این منطقه در شمال غربی شهر مریوان و در نزدیکی جاده مریوان به سقز قرار دارد. بام مریوان با مرکز شهر فاصله کمی دارد و به راحتی می توانید به این منطقه دسترسی پیدا کنید. برای رسیدن به بام مریوان باید از جاده های محلی شهر بگذرید و با عبور از مسیر کوهستانی به بام برسید.

آدرس دقیق بام مریوان: استان کردستان، شهر مریوان، جاده مریوان به سقز، ارتفاعات شمال غربی مریوان

نزدیک ترین محل اقامت به بام مریوان

اگر دوست دارید شب را در شهر مریوان و در نزدیکی بام سپری کنید و مدت بیشتری را در این شهر اقامت داشته باشید می توانید از گزینه های مختلف برای اقامت در این منطقه استفاده کنید. شهر مریوان، به عنوان شهری توریستی در استان کردستان، دارای امکانات اقامتی متنوعی است که شامل هتل ها، مهمانسراها و خانه های بوم گردی می شود. در ادامه چند نمونه را معرفی کرده ایم:

هتل زریوار مریوان

یکی از معروف ترین هتل های مریوان که نزدیک به بام مریوان قرار دارد و با امکانات رفاهی خوب، مکانی مناسب برای اقامت گردشگران است. این هتل در زمینی به مساحت 24000 متر مربع در کنار دریاچه زریوار احداث شده است. این هتل 7 طبقه بنا و 42 باب اتاق دارد و بیشتر اتاق ها ویو سر سبز مریوان را دارند.

هتل آپارتمان یاس مریوان

این هتل آپارتمان در سال 1393 در دو طبقه افتتاح شده است. هتل آپارتمان یاس دارای 8 سوئیت با امکانات فول است و به بام مریوان دسترسی خیلی خوبی دارد. با اقامت در این هتل به راحتی می توانید به بام مریوان رفته و از آن لذت ببرید.

مهمانسرای جهانگردی مریوان

این مهمانسرا در دل کوه و دشت قرار دارد و با دریاچه زریوار همجوار است. این مهمان سرا فاصله کمی با بام مریوان نیز دارد و با اقامت در آن می توانید به راحتی به این منطقه دسترسی پیدا کنید. این مهمان سرا دارای 10 اتاق و 1 سوئیت است که با توجه به نیاز خود می توانید هر یک از آنها را رزرو کنید.

مهمانسراهای محلی و خانه های بوم گردی

اگر به دنبال تجربه ای محلی تر و نزدیک تر به فرهنگ مردم منطقه هستید، می توانید در یکی از خانه های بوم گردی اطراف شهر مریوان اقامت کنید. این خانه ها اغلب در نزدیکی بام مریوان قرار دارند و به شما امکان می دهند تا از طبیعت بکر و مهمان نوازی محلی ها لذت ببرید.

تجربه تیم گردشگری سایت همسفرشیم درباره‌ی بام مریوان

تیم گردشگری همسفرشیم تجربه ای خاص از بازدید بام مریوان داشته اند و آن را به عنوان یکی از بکرترین مقاصد طبیعی در استان کردستان معرفی می کنند. از زیبایی های بام مریوان می توان به چشم انداز دریاچه زریوار و غروب آفتاب اشاره کرد. همچنین تماشای شهر از بالا لذت و آرامش زیادی دارد.

تیم همسفر شیم پیشنهاد می کند در فصل بهار و تابستان برای بازدید از بام مریوان راهی شوید و همچنین در غروب آفتاب برای دیدن غروب آفتاب راهی این منطقه شوید. همچنین تماشای شهر در شب نیز می تواند خیلی لذت بخش باشد.

در نتیجه برای مسافرت به کردستان، بام مریوان را از دست ندهید

بام مریوان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استان کردستان، می تواند یکی از تجربه های خاص شما از طبیعت گردی باشد. این منطقه دارای هوای پاک، طبیعت زیبا و فضایی آرامش بخش، مکانی مناسب برای استراحت است. اگر قصد مسافرت به کردستان را دارید، بازدید از بام مریوان و دریاچه زریوار را از دست ندهید. یکی دیگر از جاهای دیدنی استان کردستان، چشمه بل سنندج است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از این چشمه زیبا دیدن کنید.